Kan je twee keer blijven zitten in hetzelfde jaar?

Ik ben blijven zitten in de 5e klas omdat ik domweg niks deed, nu dreig ik weer te blijven zitten als ik geen 5.5 haal voor Nederlands. Mijn vraag is, kan ik 2x blijven zitten in hetzelfde jaar en nog steeds het zelfde niveau doen, door bijvoorbeeld naar een ander school te gaan of zo? Zit in 5 vwo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom doe je niet gewoon heel even heel goed je best? dan heb je dit allemaal niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschillend per school, even bij je school navragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat Bliets zegt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer hoor... Als je met zo'n mentaliteit later gaat werken dan kom je er zeker niet

Het beste antwoord

Ja, dat mag, als de school het goed vindt tenminste, die mag dat zelf bepalen:

De bovenbouw van de havo en het vwo heeft geen regels die voorschrijven hoelang leerlingen erover mogen doen. De meeste scholen hebben in het schoolreglement opgenomen dat leerlingen maximaal 1 keer mogen blijven zitten en 1 keer mogen zakken voor het examen, of 2 keer blijven zitten in verschillende klassen. Daarna moeten leerlingen van school af.

Kom op zeg, niet op internet zitten maar leren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, handen uit die mouwen! +je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je pompie!

Andere antwoorden (1)

ik zit nu in de 3e klas en bij ons op school is het zo dat als je blijft zitten dat je dan over kan gaan van bijv. havo3 naar mavo4. of je kan havo3 over doen. nadeel van overdoen is bij ons wel dat als je dan nog een keer blijft zitten, dat je dan naar een andere school toe moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er gelden andere regels over de eerste drie jaren: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vraag-en-antwoord/hoe-lang-mogen-leerlingen-doen-over-het-voortgezet-onderwijs.html