Ik ben geslaagd voor mijn vwo, in 9 vakken, met 8 achten en één 7. Voor mijn combinatiecijfer heb ik een 9. Is dit cum laude?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gefeliciteerd.
De Cum-Laude-regeling verschilt per school. Even navragen bij je school dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gefeliciteerd, wat mij bederft: cum laude én met lof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed werk!

Antwoorden (3)

Als je zeven echt een 7,0 of hoger is, ben je naar mijn weten cum laude geslaagd. Gefeliciteerd in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het niet om het gemiddelde van je eindcijfers?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het gaat echt om al je cijfers, dat weet ik zeker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als je een 8,3 hebt voor je schoolexamen en een 6,6 voor je centraal examen, dan ga je dus rekenen met een 7,4? Of met een 7? (Ik bedoel dus op hoeveel cijfers je het afrondt voor je al je vakken optelt en het gemiddelde uitrekent)
Nee je hebt een 7. Cum laude is met alleen maar achten en negens ( of hoger)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschillende instellingen hanteren andere regels.
Volgens Leiden is een gemiddelde van een 8.5 Cum Laude. Volgens VU Amsterdam mag geen enkel cijfer lager dan 7 zijn.
Erasmus in Rotterdam stelt dat het gemiddelde 8.25 of hoger moet zijn, geen enkel cijfer onder de 7 moet zijn en alle cijfers meteen behaald moeten zijn, dus zonder herkansingen.

Ik kan er geen vinden waarbij een 7 meteen betekend dat je niet cum laude bent geslaagd. Dus ik denk van wel, proficiat :)