Klopt het dat reiskosten niet worden vergoed onder de cao sociaal werk?

Ik heb een vraag ik val onder de cao sociaal werk en heb een afstand van 30 km enkele reis naar het werk. Nu wordt er aangegeven dat er geen reiskosten vergoeding is en dat dit ook niet een onderdeel is van de cao. Ik heb eerder onder dezelfde cao wel reiskosten gekregen maar bij een andere werkgever. Klopt het dat er geen reiskosten hoeven worden te vergoed en dat dit alleen maar een optie is voor de werkgever?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (3)

In de cao staat alleen dat het met toestemming van de werkgever wordt betaald bij dienstreizen.
3 jaar geleden
Over woon-werkverkeer staat de volgende, merkwaardige zin erin:

"C In de regeling tegemoetkoming woon-werkverkeer worden afspraken opgenomen over de financiële tegemoetkoming voor werknemers, waarbij de regeling meer moet inhouden dan dat er geen vergoeding is."

Ja, daar kun je alle kanten mee uit...
Computoon
3 jaar geleden
Je kan ook je kilometers opgeven bij de belastingdienst, als deze niet vergoed worden door de werkgever,