Waar en hoe kan ik het best mijn rij theorie leren?

Binnenkort wil ik beginnen met mijn theorie leren. Weet iemand hoe ik het beste moet gaan leren? Sites of boeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb de boeken gedaan en de cd-roms, geen lessen, want daar had ik geen geld voor. Ben geslaagd met 2 fout :-)

Het beste antwoord

Ik heb 1 x het boek gelezen, en voor de rest alleen maar oefen examens gemaakt. Ik leer ook beter als ik het zie en hoor dan dat ik het moet lezen dus ligt er een beetje aan wat voor jou het beste werkt. Ik zou in ieder geval veel proefexamens maken, zo kan je ook zien waar je de fout in gaat. Ik was in 1x geslaagd, en vond het heel makkelijk, gewoon goed logisch nadenken bij de meeste vragen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik deed destijds een cursus van een week. De docent had een projectiescherm met steeds van die vragen van 'mag dit'? En wij antwoordden dan steeds ja of nee. De eerste paar keren had iedereen gemiddeld de helft fout, en dat de halve week lang. Maar daarna ging 't ineens bij iedereen goed. Kortom, herhaal de fouten, en op een bepaald moment maak je ze niet meer. Dat is het voordeel van zo'n cursus.

Nu moet ik wel zeggen dat in mijn tijd er nog sprake was van 'ja' of 'nee', er waren nog niet die wazige vragen die je tegenwoordig krijgt waarbij je allerlei onzin moet uitrekenen. Wat dat betreft verdenk ik 't CBR van het forceren van meer inkomsten door de examens onnodig moeilijker te maken. Wat boeit 't nou hoeveel meter er tussen een spoorwegovergang en die aankondigingsbordjes zit (die bordjes met 1, 2 of 3 streepjes). Je ziet 'm vanzelf wel.. moet je dat nou echt op de meter nauwkeurig weten?? Stelletje ratten.. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons was dat toch hetzelfde? Is de spoorwegovergang nog 100 m van je verwijderd? Nee (80). Je moet weten dat een streepje 80 is of je dat nu met ja of nee laat blijken of met het aantal meters maakt dan ook niet veel meer uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik bedoel is dat 'meters' mij niets zeggen achter het stuur, tijdens het rijden. Ik kan niet eens inschatten hoe lang die witte doorbroken middenstrepen op de snelweg zijn.. ze zien eruit als halve meters, maar ik snap ook wel dat met 120KM/u (*kuch, meestal 140) dit gezichtsbedrog is. Waarom noem ik dit nu? Ik herinner mij nog dat mijn jongere broer de nieuwere theorie deed, en die moest ineens een wazige som oplossen in, wat was 't, 15 seconden of zo. *Wie* zit er nou werkelijk achter het stuur te *rekenen*? En zo ja: wat levert 't nou werkelijk op aan praktisch bruikbare informatie tijdens het rijden? Denk je dat ik op de weg kan inschatten wat 240, 160 en 80 meter is? Ik zie de overgang vanzelf wel. Kortom, dat die bordjes er staan is prima, kun je zeg maar aftellen. Maar hoeveel meter dat precies is.. dat is te zot voor woorden.
Op dit site heb je 4 pdf's van 2012 ben ook pas geslaagd )