Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na hoeveel dagen / weken is het netjes een klant een betalingsherinnering te sturen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
996

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt aan je betalingstermijn. Mijn betalingstermijn is 14 dagen; op de 15e dag ga ik herinneringen sturen. Zo weten de klanten dat je de betalingstermijn in de gaten houdt en zijn ze eerder geneigd te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat ligt inderdaad aan je betalingstermijn. Ik vind persoonlijk 4 weken netjes. Twee weken vind ik nogal kort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een maand de tijd geven is een minimum. Dus ik zou zeggen 6 weken. Als ze die maand wat krap zitten kunnen ze zo wachten op hun volgende loon.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ons betalings termijn is 14 dagen maar als je veel voor gemeentes en dergelijke werkt kan het gewoon langer duren omdat verschillende mensen en afdelingen er naar moeten kijken.
Wij beginnen te manen na 6 weken en veelal is het net voor die tijd betaald. Het kan ook nog wel eens aan de relatie met de klant liggen bij vaste klanten weet je het op den duur wel hoe lang ze er over doen om te betalen.
Te vroeg een aanmaning komt onvriendelijk over.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wij hebben nu 10jr. een bedrijf en nog nooit problemen hierover gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na drie weken een vriendelijke herinnering sturen lijkt mij niet zo gek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste gevallen mag je er een maand over doen om te betalen, dus na 30 dagen een herinnering is redelijk vind ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra de betalingstermijn is verstreken mag je een herinnering sturen. Er is niet voor niets een uiterste betaaldatum, dus is het niet "on-netjes" om dat te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je klant gaat akkoord bij de afname van je dienst of product met je algemene voorwaarden / betalingsvoorwaarden. Hierin heb je neem ik aan opgenomen na hoeveel dagen je een herinnering krijgt, aanmaning 1, 2, 3 en ingebreke stelling. Duidelijk en helder. Zo niet; erin zetten en jezelf eraan houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5 weken is heel beschaafd en normaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien verstandig om het op het factuur/reclame erbij te vermelden?...Als ze dan aan de late kant zijn, stuur je ze op tijd de herinnering toe...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding