Wat is de correcte spelling van het woord '' Ipod'' ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is een merknaam en Apple schrijft het zo: iPod

Het is iPod met i als een kleine letter en Pod met een hoofdletter. De i is met een kleine letter omdat het in eerste instantie stond voor internet, toen de iMac (Macintosh voor het internet tijdperk) werd gelanceerd. De hoofd letter zou misschien te veel aan ik doen denken. Maar de i wordt ook in verband gebracht met 'individual', 'imagination', i als ik etc.

Bronnen:
http://www.quora.com/History-of-Apple-Inc/...

'iPod', is, zoals al vermeld, de wijze waarop Apple dit woord. Zo ook een kleine 'i' in iPad en iPhone en alle mogelijke artikelen die 'i-baar' zijn. Het is echter de vraag of je 'verplicht' bent die commerciële 'spellingfratsen' over te nemen. Als je dit consequent doet, zou je namelijk ook het merkwaardige hoofdlettergebruik moeten toepassen van 'ArenA' ('Amsterdam ArenA') en de twee hoofdletters in het woord BelastingTelefoon moeten schrijven.

Gaat het specifiek over het apparaat van Apple, dan schrijf je de eigennaam die Apple het gegeven heeft: iPod. Maar als je een willekeurige muziekspeler bedoeld dan gebruik je ipod als soortnaam en gelden de gewone spellingsregels. "Ik heb de iPod van Apple." "Ik heb een ipod van Samsung." "De iPod van Apple is een ipod."

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100