Ik zit nog zelf op school en ik zit altijd in mijn kamer met geen laptop, geen mobiel, kortom niks waarmee ik bezig kan zijn. Doe een muziekje op. (Ik doe zelf muziek zonder tekst).

Plan je huiswerk als je weet dat je genoeg tijd hebt en voor niks zit te haasten. Stel het niet uit, want als je deze ritme blijft volgen, ga je er haast niet meer aan werken (maar wel op school 1 minuut voor lestijd).

Denk sowieso aan je toekomst en lees boeken (interessant). Hierdoor stijgt je begrijpend lezen en zoek woorden op die je niet begrijpt, daardoor ga je intensief lezen zonder verveelt te raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je het met bovenstaande tips niet lukt, is het misschien handig om voor professionele huiswerkbegeleiding bij mensen thuis te kiezen. Die helpen je met plannen, en omdat je in een andere omgeving bent word je minder snel afgeleid. Ook met vragen over de leerstof kun je bij hen terecht. Helaas kost het wel wat geld! Typ op marktplaats.nl huiswerkbegeleiding in!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bij mij erg goed werkt om niet afgeleid te worden is de pomodoro-techniek. Dat werkt met een eierwekker goed, je kunt ook een programma op internet op zoeken. Daar wordt je dan misschien weer door afgeleid.

De pomodoro-techniek houdt in:
je zet de eierwekker op 25 minuten. Het zachte getik houdt je bij de les.
Na de 25 minuten heb je 5 minuten pauze, ook met eierwekker en dan mag je lekker even wat anders doen.

Je weet dus steeds dat je maar 25 minuten hoeft te vlammen en bij mij maakt dat dat ik veel doe in die tijd.