welke cijfers moet je in 2014-2015 halen op je examen om naar het vwo te kunnen??

ik doe waarschijnlijk in het school jaar 2014-1015 examen op de havo. echter wil ik heel graag naar het vwo, daarom is mijn vraag:
Welke cijfers moet ik gemiddeld op mijn examens halen als ik naar het vwo wil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit moet je echt op school bespreken want je moet minstens een vak extra hebben om door te mogen naar het VWO. Verder zijn er scholen die het gewoon niet toestaan. Beter is inderdaad om nu (volgens mij zit je in havo 2) nog over te stappen als dat kan.

Het beste antwoord

Dit ligt aan de eisen die jouw school stelt. Vaak moet je gemiddeld een 7 of 7,5 staan, maar het kan ook zijn dat de enige eis is dat je geslaagd moet zijn voor de HAVO.
Ik zou het dus op school even navragen.
Maar hoe zijn je cijfers nu? Ik ben zelf vanaf HAVO 2 naar VWO3 gegaan, omdat ik goede cijfers had (gemiddeld een 8 oid). Ik heb dit zelf aangegeven en dit kon toen vrij gemakkelijk.
Misschien is dat ook nog een optie waar je naar kunt kijken?
Gewoon eens even met je mentor of decaan bespreken, die kan je dit allemaal haarfijn uitleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dit verschild nogal eens op school maar meestal moet je een 7 voor elk vak halen wat je meeneemt naar het vwo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je VWO nodig heb voor je vervolgopleiding, dan kun je het beste met de mentor op school hierover praten, er zijn dan vaak wel mogelijkheden, zeker als je mooie cijfers heb. Op het VWO kies je in de 4e een profiel, als jij voor die vakken nu al hoge cijfers heb, is de kans ook groter dat je door mag stromen.
Elke school heeft zo zijn regels, dus mocht het niet lukken op de school waar je nu zit, kun je altijd verder kijken dan je neus lang is.. heel veel succes.. waar een wil is is een weg zeiden mijn ouders altijd.