Stopt de kinderopvangtoeslag automatisch bij het bereiken van 4 jarig leeftijd van kind?

Ik kan hierover op internet en oa. www.toeslagen.nl niets vinden.
Wie o Wie kan mij helpen aan de informatie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee, zie hieronder. Als aan alle voorwaarden wordt voldaan, kun je deze krijgen tot en met de basisschool. (Ik heb een regel wit voor en na het desbetreffende punt gegeven.)

Voorwaarden kinderopvangtoeslag

U en uw eventuele toeslagpartner komen in aanmerking voor kinderopvangtoeslag als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
U heeft een of meer kinderen en ontvangt voor deze kinderen kinderbijslag of een pleegouderbijlage. Krijgt u geen kinderbijslag of pleegouderbijdrage, dan moet u per kwartaal minimaal € 408 uitgeven aan het levensonderhoud van uw kind.
Uw kinderen staan op uw woonadres ingeschreven.
Uw kind gaat naar een geregistreerde kinderopvangorganisatie. Dit kan een kinderdagverblijf zijn, een buitenschoolse opvang of een geregistreerde gastouder die is aangesloten bij een geregistreerd gastouderbureau. Of uw kinderopvang is geregistreerd, kunt u opzoeken in het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen (LRKP).
U komt niet in aanmerking voor kinderopvangtoeslag als uw kind wordt opgevangen door vrienden en familie, naar de peuterspeelzaal of naar de tussenschoolse opvang gaat. Voor tussenschoolse opvang maakt het niet uit waar uw kind tussen de middag overblijft: op school of bij een geregistreerde gastouder of kindercentrum. U kunt in geen van deze gevallen toeslag krijgen.

Het kind waarvoor u kinderopvangtoeslag aanvraagt, zit nog niet op het voortgezet onderwijs.

U of uw toeslagpartner betaalt de kosten van de kinderopvang.
U werkt, studeert, of volgt een traject om de kans op werk te vergroten of een inburgeringscursus.
U heeft de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning.
U woont in Nederland, een ander land binnen de Europese Unie of in Noorwegen, IJsland, Liechtenstein of Zwitserland. Dit geldt ook voor uw eventuele toeslagpartner.
Computoon