Kan ik studeren aan Cambridge als ik een havo diploma heb?

Hoi,
Ik wil heel graag mijn studie over twee jaar in Engeland doen. Maar ik wil weten of ik kan studeren aan Cambridge of Oxford met een havo diploma. En als het kan, welk profiel zou dan goed zijn voor Engelse literatuur? Welke cijfers moet ik dan gemiddeld staan om überhaupt toe gelaten te worden? Ik ben zelf al vanaf de mavo naar de havo gegaan, ik sta voor elk vak gemiddeld een 7 (Engels uitgezonderd met een 9) op dit moment maar ik heb niet veel uitgevoerd dit jaar en daar heb ik enorm veel spijt van. Ik ben erg gemotiveerd op dit moment en ik hoop ook dat jullie een goed advies voor me hebben.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Oxford is een van de meest prestigieuze universiteiten van Europa. Voor ene reguliere universitaire opleiding heb je al een VWO diploma nodig. Oxford stelt nog extra eisen.
met een HAVO diploma ga het het dus helaas niet redden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké dat is is dus best wel balen -__-

Andere antwoorden (1)

Je zal allereerst een VWO-diploma moeten halen. Oxbridge heeft zo veel keus uit studenten dat ze alleen de allerbeste aannemen. Met een gemiddelde van 7.5 red je het niet.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1854605