Wanneer begin je aan je scriptie jaar als je in augustus met je laatste jaar begint van de studie bedrijfseconomie ?

Want je krijgt meestal toch eerst nog wat vakken en dan denk ik rond december aan scriptie werken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (4)

dit is compleet afhankelijk van het programma van de universiteit, HBO of MBO waar je deze opleiding volgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het beste kan je dan oko in jouw studieprogramma kijken. Zit je toevallig op de HEAO zuid, dan staat die hier: http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.heao-zuyd.nl%2Fuploads%2Ffiles%2FStudieprogramma%2520Bedrijfseconomie%25200809.doc&ei=A2dNTIuaK5ufOLzi7JUD&usg=AFQjCNFHHzpvGW6OuylpKgbBPHTOddxhCQ en begin je in het tweede semester van je laatste jaar aan een stage, welke ongetwijfeld beoordeeld wordt op basis van een stageverslag. Hier is dus geen scriptie bij nodig.

Toegevoegd na 2 dagen:
Het idee om 'alvast' aan een scriptie te beginnen werkt in de praktijk niet: Je hebt niet de richtlijnen en begleiding, welke er voor zal zorgen dat je uiteindelijk een boel werk hebt gedaan wat niet bruikbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu beginnen, dan weet je waar je tegen op loopt en heb je tijd genoeg om onderzoek te doen. Wat klaar is is klaar. Je kan je scriptie altijd nog aanpassen vlak voor je hem in moet leveren.
Wat je vandaag gedaan hebt hoef je morgen niet te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je tot december wachten? Het schrijven van een scriptie vergt ongelofelijk veel onderzoek en is erg tijdrovend. Hoe vroeger je begint des te meer tijd je overhoudt om alles nog eens goed na te kijken en eventueel te verbeteren/wijzigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet er heel goed aan, om ruim van te voren (nu bijvoorbeeld al) een archief aan te leggen met informatie die je voor je onderwerp nodig zou kunnen hebben. Deel dit zorgvuldig in (geen ordeloze brij) en ervaar dat dit ook enigszins kan helpen je specifieke onderwerp te vinden.
Je komt er, als het goed is, gaandeweg achter wat je het meest boeit aan de materie , of wat het meest actueel blijkt.
Wanneer je tijdig begint op deze manier (waar je alle kanten nog uit kunt) heb je ook ruimte genoeg, om van tijd tot tijd even afstand te nemen (heel nuttig) om even tot rust te komen en relativerend, objectief naar alles te kijken.
Sterkte ermee!