hoe kan ik zo snel mogelijk aan een samenvatting komen van het boek: je weg vinden van J. Mudde?

Het is voor de finesses van mijn afstudeerproject en ik heb het met spoed nodig....vandaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Door nu lekker buiten te gaan zitten en het boek te lezen. Dan heb je vanavond zelf de stof om de samenvatting te schrijven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via www.boekwinkeltjes.nl vond ik verschillende exemplaren.
Wellicht is dat wat voor je? Bronnen:
- http://www.boekwinkeltjes.nl/zoeken.php?tezoeken=mudde&tweedehands=1&nieuw=1&p=2&sort=titel&order=0&prijsvan=&prijstot=
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je! Gelijk besteld. Ik had die zelf niet gevonden.

Antwoorden (2)

De snelste (en de beste) manier is om het boek zelf te lezen en je eigen samenvatting te schrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wat Biblion erover meldt:
Dit boekje wil jongeren op weg naar de volwassenheid helpen vanuit de bijbel zelfstandig hun weg in het leven te vinden. Allereerst brengt het de doolhof van vragen in kaart. Niet zozeer de gehele bijbel als wel de kernwoorden liefde en gerechtigheid zijn oriëntatiepunten. Hiermee leert de auteur de lezer in eigen verantwoordelijkheid de bijbel als wegwijzer te hanteren. Meer uitgebreid gaat hij in op zaken als milieu, emancipatie, homofilie en euthanasie. De stof is verdeeld over veertien hoofdstukken. Tal van gespreksvragen onderbreken de tekst en maken het geheel levendig en bruikbaar voor persoonlijke verdieping en ook voor groepsbespreking.
De auteur is Nederlands gereformeerd predikant te Enschede.

We maken in ons leven allemaal een fase mee waarin we steeds meer 'ik` worden. Misschien herken je het wel: eerst laat je je sturen door de groep, door je vrienden, maar na verloop van tijd maakt het je niks meer uit wat anderen van je vinden. Je bepaalt zelf wat je doet en je wilt ook je eigen verantwoordelijkheid dragen. Dit nemen van verantwoordelijkheid en bepalen van een eigen levenswijze betekent echter dat je regelmatig tegen vragen oploopt als: Wat is goed en wat is kwaad? Is dit een juiste levensstijl? Kan ik dat maken?
Wil je je leven inrichten volgens de bijbel, dan wil dat nog niet zeggen dat je van alle vragen af bent. Integendeel. Soms lijkt het of je met de bijbel alle kanten uit kunt.
Jan Mudde wil in dit boek jongeren helpen, en wijst hen een weg. Mooie maar moeilijke woorden als gerechtigheid, barmhartigheid, liefde en trouw komen aan de orde. Ook gaat de auteur in op concrete zaken als geld en geldbesteding, spreken en zwijgen, man en vrouw zijn. Een eerlijk boek dat houvast wil geven in deze verwarrende tijd.
Amadea