Wat gebeurt er met een schorsing?

Ik heb nu 3 keer een interne schorsing gehad en ik vraag me af wat hiervan de consequenties zijn. Wordt de leerplicht hiervan op de hoogte gesteld? Hoe lang blijft een schorsing op mijn 'cv' staan enzovoorts?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat klinkt niet best ze zullen je wel wegsturen. Dan heb je niets en dan kun je weer opnieuw beginnen. Je cv is iets wat je zelf schrijft.

Bij een schorsing op school is het de bedoeling dat de school de leerplichtambtenaar hiervan op de hoogte stelt. De ene school meldt sneller dan de andere school aan de leerplichtambtenaar. Ik kan me voorstellen dat de rede van schorsing ook belangrijk is om te kijken of je wel op de meest passende school zit voor jouw gedrag. Een schorsing van school komt niet op je CV te staan. Werkgevers bellen over het algemeen niet naar de school om uit te zoeken hoe je was als leerling. Schoolresultaten zoals je cijfers, stages, werk-ervaringen zijn voor een werkgever wel interessant. Volgens mij kan als je zelf het gevoel hebt dat je schorsing onterecht was of dat je er niet uitkomt met leraren of je school een onderwijsconsulent inschakelen. www.onderwijsconsulenten.nl

Voordat ik me om dat soort zaken druk zou maken, zou ik eerst eens bij mezelf te rade gaan. Me afvragen hoe het kan dat ik drie keer tegen een schorsing ben aangelopen. Als je dat niet doet, loop je mogelijk zo tegen een vierde schorsing aan. Wees eerlijk naar jezelf en probeer niet anderen de schuld te geven. Zoek iemand op die je een spiegel voorhoudt. Dat is veel beter. Schorsingen komen dan wel niet op je CV, maar het heeft misschien wel iets met je houding of gedrag te maken. En dan kom je dat ook weer tegen als je werk hebt. Dan krijg je geen schorsing, maar ontslag. En dat is veel vervelender. Dat staat wel op je CV, met alle consequenties en vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100