Wat gebeurt er met een schorsing?

Ik heb nu 3 keer een interne schorsing gehad en ik vraag me af wat hiervan de consequenties zijn. Wordt de leerplicht hiervan op de hoogte gesteld? Hoe lang blijft een schorsing op mijn 'cv' staan enzovoorts?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahah Tjah dan zit ik op de goede school voor mij;p bij mij wordt er alleen maar gedreigd. Ik kan makkelijk te laat blijven komen:)

Antwoorden (3)

Dat klinkt niet best ze zullen je wel wegsturen. Dan heb je niets en dan kun je weer opnieuw beginnen. Je cv is iets wat je zelf schrijft.
ronron1212
11 jaar geleden
Bij een schorsing op school is het de bedoeling dat de school de leerplichtambtenaar hiervan op de hoogte stelt. De ene school meldt sneller dan de andere school aan de leerplichtambtenaar. Ik kan me voorstellen dat de rede van schorsing ook belangrijk is om te kijken of je wel op de meest passende school zit voor jouw gedrag. Een schorsing van school komt niet op je CV te staan. Werkgevers bellen over het algemeen niet naar de school om uit te zoeken hoe je was als leerling. Schoolresultaten zoals je cijfers, stages, werk-ervaringen zijn voor een werkgever wel interessant. Volgens mij kan als je zelf het gevoel hebt dat je schorsing onterecht was of dat je er niet uitkomt met leraren of je school een onderwijsconsulent inschakelen. www.onderwijsconsulenten.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al een gesprek met de conrector gehad maar dit was eigenlijk niet echt nuttig. Ik weet niet wat het is maar ik word gewoon vaak eruit gezet, soms vanwege praten, vanwege teveel lopen. Leraren zijn vaak ook wel geïrriteerd omdat ik mijn huiswerk nooit gemaakt heb. Ik weet dus wel waarom maar ermee stoppen kan ik niet. Ik zit, denk ik, nou eenmaal zo in elkaar.. Toch denk ik wel dat ik op de goede school zit want ik sta overal een voldoende voor in vwo4.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zegt ik denk dat ik nu eenmaal zo in elkaar zit. Ik vraag me af of jij nu het gevoel hebt of je goed in je vel zit? als je in vwo4 zit kan ik me voorstellen dat er veel van je gevraagd word. Misschien doe je buiten school ook nog veel zoals sporten of met je vrienden, computergames of zo dat kan.. en ik vraag me af heb je wel de tijd en ruimte om even helemaal bij jezelf te zijn. Ik bedoel onder de mensen zoals op school of bij je vrienden enz is altijd een verwachting naar dat jij je gedrag aanpast. Als je maar heel weinig tijd hebt om alles in je hoofd te verwerken kan ik me voorstellen dat je niet tot huiswerk kan komen en dat je aanpassing problemen krijgt, gedrag dat ook al zou je willen het je niet lukt om te stoppen. Je verliest je grip zeg maar. Val jezelf niet af. Ik vind het heel sterk van je dat je deze vraag stelt.
Voordat ik me om dat soort zaken druk zou maken, zou ik eerst eens bij mezelf te rade gaan. Me afvragen hoe het kan dat ik drie keer tegen een schorsing ben aangelopen. Als je dat niet doet, loop je mogelijk zo tegen een vierde schorsing aan. Wees eerlijk naar jezelf en probeer niet anderen de schuld te geven. Zoek iemand op die je een spiegel voorhoudt. Dat is veel beter. Schorsingen komen dan wel niet op je CV, maar het heeft misschien wel iets met je houding of gedrag te maken. En dan kom je dat ook weer tegen als je werk hebt. Dan krijg je geen schorsing, maar ontslag. En dat is veel vervelender. Dat staat wel op je CV, met alle consequenties en vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hierop zou ik eigenlijk hetzelfde willen reageren als op het vorige bericht. Ik weet opzich wel waar het aan ligt maar toch kan of wil ik er niks tegen doen ik weet niet welke van de twee het zou zijn. Ik doe echt m'n best maar toch gebeurt er dan weer iets waardoor ik in de problemen kom..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Joh, het is jouw leven, jouw toekomst. Het is aan jou om er wat van te maken. Ga niet vol zelfbeklag in een hoek zitten. Daar kom je niet verder mee. Sta op, recht je rug en zoek iemand die je helpen kan. Maak wat van je leven!! Je bent het waard.