Welke MBO opleiding heb je nodig om Allround Politiemedewerker te worden?

Ik doe nu het niveau VMBO-T en dat is in principe al genoeg om bij de politie te kunnen maar welke MBO opleiding heb je er nou voor nodig en wat doe je daar allemaal etc..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je zou inderdaad al bij de politie kunnen solliciteren met je VMBO-diploma, om daar met een duaal traject (werken en leren) je weg kunnen vinden. Maar die kans is minimaal. Men heeft daar minder vacatures dan sollicitanten, en als ze dan toch kunnen kiezen gaan ze liever met mensen in zee die ouder zijn en meer levenservaring hebben. Het is dus heel verstandig om eerst een MBO-opleiding te doen. Dan heb je een basis om op terug te vallen en bovendien ben je dan ouder als je het bij de politie probeert.
Van een vorige vraag van jou weet ik dat je uit Limburg komt. Het Arcus College (zie link hieronder) heeft in ieder geval een MBO-opleiding die voorbereidt op een carriëre bij de politie. Misschien zijn er ook wel andere ROC's in Limburg met zo'n opleiding, maar die heb ik niet direct gevonden.
Vraag je decaan op school maar eens. Hij of zij weet er alles van!