Wat zijn de verschillen tussen NG en NT?

Ik kies voor de tweede fase een combinatie profiel van NG & NT, maar ik weet nu niet welk profiel ik beter kan kiezen. wat zijn de verschillen? en maakt het voor vakken of opleiding uit welk profiel ik kies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij gaat hier nu niet beweren dat school je dit niet uitlegt, er geen bijeenkomst over is en je hier verder op school nulkommaniks over hoort? Kom op zeg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, tuurlijk niet, maar ik heb dezelfde vakken, dus voor de vakken maakt het niks uit. wil alleen weten of er nog andere verschillen zijn. bij uren of profielwerkstuk ofzo....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat kun je ook niet op school vragen?

Antwoorden (3)

Maakt niks uit. Je profiel heet dan gewoon ng-nt.

De vakken zijn hetzelfde, en je word anders gewoon bij dezelfde klassen ingedeeld.

Bij bepaalde opleiding is zijn vereiste vakken. Je moet voor geneeskunde bijvoorbeeld NG met natuurkunde OF NT met bio hebben
Kijk dus zelf even wat nodig is, als je je vervolgopleiding al weet.

Een tip; met al je vragen kunje bij je decaan terecht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het allerbelangrijkste is welke vakken jij precies kiest. Of jou pakketje dan onder de naam 'NG profiel' of 'NT profiel' valt, maakt voor je studie niets uit. Bij opleidingen gaat het erom of je de juiste vakken hebt.

Kleine verschillen:
- Bij NG mag je wiskunde-a kiezen, bij NT is wiskunde-b verplicht. Heb je dus NG met wiskunde-a en als profielkeuzevak natuurkunde, dan heb je geen NG/NT! (Want NT heb je pas met wiskunde-b). Ik ga er dus vanuit dat jij wiskunde-b kiest.

- Op sommige scholen kan je profiel van invloed zijn op de klas waar je in komt of welke excursies je hebt bij bijvoorbeeld werkweken.

Tot slot: je kan later altijd nog dingen wijzigen. Wees niet bang om verkeerd te kiezen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij NT gaat het om de technische kant. Hierbij kan je denken aan natuur en scheikunde.
Bij NG gaat het meer om de biologie. Je kan met beide profielen beide vakken kiezen.
Er zitten maar kleine verschillen in.

Als je al deze drie vakken wil, kan je het best gaan voor een NT profiel met natuur- en scheikunde, met biologie als vrije keus/extra vak.
Hierdoor krijg jij een 'dubbel profiel' (NT en NG) en dat staat natuurlijk goed op je diploma!

Verder is het voor bijna geen enkele opleiding nodig om een specifiek profiel te hebben. Het gaat om de vakken die je hebt gevolgd en zelfs daar kijken ze tegenwoordig niet meer helemaal naar.
Ik heb zelf atheneum, dus vwo zonder klassieke talen (Grieks of Latijn) maar kan hierna alsnog Oudheidkunde studeren, waar je ook Grieks en Latijn leert. Meestal kan je nog allerlei kanten uit!

Ga voor meer informatie altijd even naar de decaan. Deze weten hier precies alles van.
Succes!