Zijn er regio's in Nederland waar het momenteel een schoolvakantie is?

Ik merk de afgelopen dagen weer een stortvloed aan onzinnige, kinderachtige en regelrechte trolvragen op.
Meestal zijn deze lawine's het gevolg van een schoolvakantie, maar bij mijn weten is de eerstvolgende schoolvakantie de kerstvakantie.

Ik zit echter al een tijd niet meer op school en heb ook geen kinderen die naar school gaan, dus ik ben benieuwd of er een nieuwe vakantie is ontstaan die we vroeger niet hadden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, er is momenteel geen officiële schoolvakantie. Toegevoegd na 2 minuten: Bron erbij gezocht. De laatste "dag herstvakantie" was 30 oktober. De kerstvakantie begint overal 24 december. Het is vandaag 6 december. Dus inderdaad klopt het. Toegevoegd na 4 minuten: Overigens weet ik waarom het "kindergehalte" groter is. Kinderen hebben vandaag tot 11 uur vrij vanwege Sinterklaas. (Tenminste in mijn gemeente is het tot 11 uur).

Bronnen:
http://www.landenportal.nl/informatie/scho...

Niet eerder dan 24 Dec begint de volgende vakantie weer. De reden,dat je al deze uiterst belangwekkende vragen aantreft, is waarschijnlijk, dat het jonge volkje nu ook door heeft, dat zo iets als mond tot mond reclame bestaat en daar wordt nu gretig gebruikt van gemaakt1 Een andere reden kan zijn dat St. Nicolaas kwistig met BB's en smartphones heeft gestrooid,waardoor het aantal deelnemertjes aan GV fiks is toegenomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100