Zijn er regio's in Nederland waar het momenteel een schoolvakantie is?

Ik merk de afgelopen dagen weer een stortvloed aan onzinnige, kinderachtige en regelrechte trolvragen op.
Meestal zijn deze lawine's het gevolg van een schoolvakantie, maar bij mijn weten is de eerstvolgende schoolvakantie de kerstvakantie.

Ik zit echter al een tijd niet meer op school en heb ook geen kinderen die naar school gaan, dus ik ben benieuwd of er een nieuwe vakantie is ontstaan die we vroeger niet hadden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Verveelde pubers..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar meestal hangen die samen met een vakantie.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik weet het, gelijk op de eerste dag al: ik verveel me, wat kan ik doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
w8w8w8w
ik weet waarom!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op tuxx.nl en je weet wanneer er vakanties zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nadeel van populaire sites is dat ze ook misbruikt worden. Ik weet dat ik als 'puber' ook SCOOT belde om te vragen waar mijn portomonee of agenda was... (Slogan was iets van: Alles wat u zoekt wordt door scoot gevonden) Daarnaast moeten we niet vergeten dat kinderen ook makkelijker toegang hebben tot het internet en dergelijke op school en thuis, mede door mobieltjes en computers op school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha;p

Het beste antwoord

Nee, er is momenteel geen officiële schoolvakantie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bron erbij gezocht.

De laatste "dag herstvakantie" was 30 oktober.
De kerstvakantie begint overal 24 december.
Het is vandaag 6 december.

Dus inderdaad klopt het.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens weet ik waarom het "kindergehalte" groter is.

Kinderen hebben vandaag tot 11 uur vrij vanwege Sinterklaas. (Tenminste in mijn gemeente is het tot 11 uur).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons niet hoor, gewoon om half 9 afgeleverd op school!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, dat kan het dus wel zijn.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg toch, bij ons in de gemeente;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier hebben ze de hele dag vrij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou van mij in heel Nederland moeten. Belachelijk dat dit op sommige plekken (deels) is afgeschaft. Alsof die ene dag vrij in het jaar significante invloed heeft op de schoolprestaties van je kind. Desnoods plan je op deze dag een "studiedag." Ben je ook direct klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herzie mijn stelling. Irritante kindertjes moeten maar lekker naar school!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar deze herroeping :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou kindertjes mogen van mij best spelen met hun speelgoed, maar niet de moderators van GV onnodig werk geven. Ik zie het nut overigens niet van een site volspammen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Het aantal "trol" vragen is sinds het middag-uur verminderd, dus het zal wel kloppen dat er op meer plekken vandaag (enkele uren) vrij gegeven is.

Andere antwoorden (1)

Niet eerder dan 24 Dec begint de volgende vakantie weer.
De reden,dat je al deze uiterst belangwekkende vragen aantreft, is waarschijnlijk, dat het jonge volkje nu ook door heeft, dat zo iets als mond tot mond reclame bestaat en daar wordt nu gretig gebruikt van gemaakt1 Een andere reden kan zijn dat St. Nicolaas kwistig met BB's en smartphones heeft gestrooid,waardoor het aantal deelnemertjes aan GV fiks is toegenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan begrijp ik direct waarom Sinterklaas dit jaar mijn huisje voorbij gereden is... door al die BB's en smartphones was de zak met geld leeg...
+ voor je antwoord.