kan je er iets tegen doen als je lerares ontslagen word?

een lerares word ontslagen en de hele school (leerlingen) zijn het daar niet mee eens kan je daar iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is de reden dat ze word ontslagen eigenlijk ?
helpt mss bij het geven van antwoorden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ze te snel praat en niet met andere lerares kan omgaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weten jullie dat ze ontslagen wordt en ook nog met welke reden? Heeft ze niet gewoon zelf ontslag genomen?

Antwoorden (8)

Met z'n allen gaan klagen bij de directeur maar ik denk dat het weinig uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leerlingen baseren hun oordeel op emotie. De reden van ontslag (die je niet opgeeft, maar die ik ook niet eens wil weten) is gebaseerd op een afweging van feiten.

Probeer daar mee te leven. Je kunt wel een heleboel heisa maken, maar het gaat uiteindelijk toch gebeuren.
12 jaar geleden
Het hangt waarschijnlijk van de reden af....
Als je het niet mee eens bent, kan je misschien eens praten met alle leerlingen samen, en dan samen naar de directeur gaan of zo?........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verzamel handtekeningen én redenen waarom juist zij moet blijven, die je aan de directie overhandigt. succes!!!, wie niet waagt die niet wint, nee is er, ja kun je krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Simpel gezegd: nee. Maar je kan altijd proberen er iets aan te doen. Voor de lerares is het ook leuk dat er iets voor haar gedaan wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg het voor aan de medezeggenschapsraad en eventueel aan de ondernemingsraad.

Toegevoegd na 1 dag:
Lees eens de argumenten in het artikel in de Volkskrant 30-4-11, blz. 37: Onbevoegde docenten zijn de gebeten hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een anonieme minnaar die niet duidelijk maakt waarom hij meent het antwoord af te keuren, handelt m.i. in strijd met het doel van Goeie Vraag, omdat hij zijn kennis niet deelt. Dat doel is kennis vermeerderen en delen.
Ga met de hele school een hele dag staken en kom niet op school. En plak overal papier met erop: (naam lerares) moet blijven!! De lerares zal het enorm waarderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze te snel praat en niet met een andere lerares kan omgaan? Ligt eraan wat er onder het laatste wordt verstaan. Het kan misschien een enorme lieve lerares zijn voor jullie maar als collega kan ze misschien niet goed of voldoende functioneren. Dit besluit zal niet zomaar ineens uit het niets genomen zijn.
Als leerling sta je machteloos...het is de directie en ondernemingsraad die beslist! Je krijgt er misschien een andere lieve lera(a)r(es) voor terug.