Welke moderne vreemde taal is het makkelijkst aan te leren? (Duits/Frans/Spaans) vanuit 0 kennis?

ik moet voor mijn studie aan de Hoge Hotelschool een moderne vreemde taal B1 niveau hebben, ik zou graag weten welke taal ik het best zou kunnen kiezen en waarom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Spaans.

Ik denk (zomaar) dat je met Engels en Duits al een heel eind bent. Dat pik je gemakkelijk op in de praktijk. Als je bovendien eens wat investeert in persoonlijke contacten met mensen die die taal spreken, dan gaat het erg hard.

Spaans is niet zo moeilijk te leren. Zie ook de andere reacties. Zeker als je de kans hebt om naar Z-Amerika te gaan waar de uitspraak veel gemakkelijker is dan in Spanje. Maar een taalcursus in Salamanca is beslist een aanrader. Zou ik altijd doen: een extra cursus in het taalland volgen.

Ik ben voor zo'n extra cursus Engels naar Oxford geweest: onvergetelijk! Eigenlijk was ik al goed in Engels. Duits is in cursussen nogal taai en saai. Je moet erg opletten op zogenaamde 'valse vrienden' uitdrukkingen die in het Duits op het Nederlands lijken maar juist iets heel anders betekenen. En dan de dasderdiedasrijtjes, Erg lastig. Al pratend kom je een heel eind - zeker als je ook regelmatig leest en tv kijkt.

Dus Spaans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Engels of duits
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is bij iedereen anders maar Duits is een zelfde soort taal als Nederlands en lijkt er het meeste op
13 jaar geleden
Duits lijkt het meest op Nederlands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duits lijkt erg veel op het nederlands, maar de grammatica is best moeilijk. Frans is heel wat anders dan ned. en ook wel wat moeilijker om te leren. Van spaans heb ik begrepen dat het een van de makkelijkste talen is om te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten engels (Welke je niet in je lijst hebt staan) is spaans het eenvoudigste te leren aangezien de regels in spaans het makkelijkste zijn. Duits heeft naamvallen, welke onnatuurlijk zijn, en omdat het op nederlands lijkt, is het lastig onderscheid maken, tenzij je de kans hebt een paar maanden in contact te zijn met duitsers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens, mocht het helpen: Spreek vloeiend duits, engels en nederlands, heb spaans in 3 maanden vloeiend leren spreken, maar door weinig gebruik de laatste 10 jaar is eea weg gezakt. Frans heb ik nooit onder de knie gekregen. Ik weet redelijk wat het is om de verschillende talen te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer te kijken in welk land je intresses liggen misschien vind je Spanje wel een heel leuk land om naar toe te gaan en dan heb je er ook nog eens wat aan!!! Op deze manier is heb ook leuker om het te leren want je hebt er later nog wat aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou Spaans doen. In tegenstelling tot Frans en Duits is Spaans is een echte wereldtaal (bijna heel Zuid-Amerika spreekt het). Als je Spaans beheerst kun je echt alle kanten op. Bovendien is het niet zo'n heel moeilijke taal om te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van leerregeltjes houd en goed inzicht heb van wanneer je welk regeltje moet toepassen is duits het handigst.
Als je hier niet goed in bent zou ik frans kiezen.
Spaans weet ik niey echt wat over.

Tip; ga bij google vertalen wat woordjes intypen zodat hij ze vertaalt, en dan kun je ze laten oplezen, en praat ze dan na. Kijk bij welke taal je het het mooist vind klinken, of waar je het meest aanleg voor hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen dat Spaans makkelijk is voor een Nederlander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de talen, die jij noemt, is van het Frans de vervoeging van werkwoorden lastig, van het Duits de naamvallen en dat valt beide bij het Spaans nogal mee.
Ergo, van deze drie talen is Spaans het makkelijkst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dan voor duits gaan. Lijkt het meest op de nederlandse taal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik leer nu zelf al vier jaar Duits en ik zou het echt niet aanraden buiten alle naamvallen ( die te maken hebben met het onderwerp , lijdend voorwerp , meewerkend voorwerp ect ) heb je ook drie geslachten in plaats van twee in bijvoorbeeld het frans , het lijkt inderdaad veel op het Nederlands maar daardoor word het ingewikkeldder omdat niet alle woorden hetzelfde betekenen daarbij is het ook saai om te leren en vind ik het persoonlijk een harde en lelijke taal . Het frans daarentegen is makkelijker in dat opzicht als je al een bepaalde basis hebt , het is waar dat de werkwoorden en grammatica niet zo simpel zijn maar is niet zo moeilijk om aan te leren wel raad ik je aan als je echt goed Frans wil spreken zeker een taalcursus van drie drie maand te volgen ( twee weken is echt te kort ) , een taal leer je het best in een land waar ze die taal spreken , waar je hem hoort en er elke dag mee geconfronteerd word je moet hem dus wel spreken . Verder heeft het frans gelijkenissen met Latijn ( ik weet niet of je dit gevolgd hebt maar het heeft een voordeel ) . Omdat ten sloten bij het Spaans aan te komen het is waar dat van de drie hij waarschijnlijk het gemakkelijkst is om aan te leren maar vergis je niet de werkwoorden zijn een beetje zoals in het frans qua structuur en niet zo makkelijk het volstaat niet op bv een" o " achter het woord te plakken zoals veel mensen denken ... ik zou dus Spaans kiezen maar Frans kan evengoed , Duits raad ik echt af