als ik studiefinanciering aanvraag, maar ik wil geen ov-reisproduct, kan ik dit geld wat ik daarvoor zou krijg tegoed krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is nog geen eens uit te rekenen. Je krijgt namelijk niet een vast bedrag per periode om te reizen. Je kunt gewoon gratis reizen, of je nou de ene week van zuid naar noord Nederland reist of niet, het is gewoon gratis. De ene week ben je 80 euro kwijt, de andere week misschien 10.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Krekatos: Dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Er is immers wel een prijs vastgesteld voor hoeveel een studenten-ov kost per maand, dat bedrag moet je bijvoorbeeld terugbetalen wanneer je niet (op tijd) afstudeert.

Antwoorden (2)

Nee, je OV-kaart is niet inwisselbaar voor geld of tegoed.
11 jaar geleden
Om het bovenstaade incomplete antwoord aan te vullen: als je stage gaat lopen of een studie gaat volgen (wel op naam van Nederlandse school) in het buitenland dan kan je ongeveer 80 euro per maand krijgen als je je ov opzegt.