wat is het het verschil tussen mbo 2 en 3

ik tussen 2 opleidingen te twijfelen, de ene is niveau 2 en de ander 3.

het gaat om de volgende opleidingen:

medewerker toezicht en veiligheid (incl. brugjaar politie) (niveau 2)

handhaver toezicht en veiligheid (niveau 3)

ik wil trouwens politie agent worden.

leeftijdscategorie: 13-16

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Als je niveau 3 kunt doen, raad ik je aan om niveau 3 te doen. Je hebt dan uiteindelijk meer mogelijkheden. Je kunt met niveau 3 namelijk werk krijgen op niveau 2 en 3. Als je niveau 2 hebt, krijg je geen werk op niveau 3.

De toelatingseisen voor niveau 2 en drie verschillen:
- Voor niveau 2 heeft men minimaal een vmbo-diploma (BB) nodig. Men moet dan minimaal 16 jaar zijn;
- Voor niveau 3 en 4 is minimaal een vmbo-diploma (Kaderberoepsgerichte leerweg, Gemengde leerweg of Theoretische leerweg) of overgangsbewijs van Havo/vwo 3 naar Havo/vwo 4 nodig.

Niveau 3 heeft meer theorie dan niveau 2, maar het diploma geeft je uiteindelijk ook meer mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ligt eraan wat je precies wilt doen. Als je politieagent wilt worden dan is het denk ik sowieso het beste om de hoogste opleiding te kiezen die je kunt doen met je vooropleiding, dan heb je straks veel bevoegdheden.