Dat verschil kan honderden euro's bedragen!

Maar je bedoelt waarschijnlijk het verschil in betekenis...

De emissiekoers is de koers waartegen een aandeel wordt uitgebracht, dus de prijs waarvoor het aandeel bij de allereerste verkoop moet worden gekocht. Emissie van aandelen is immers het uitbrengen van aandelen.

De beurskoers is de reguliere prijs van het aandeel op de beurs, dus hoe veel er betaald moet worden als iemand op een willekeurig moment het aandeel zou willen kopen. Het aandeel kan op dat moment al jaren op de markt zijn.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp, is de emissiekoers het bedrag waarop je het aandeel op de markt brengt. En een beurskoers is de prijs op van een aandeel op de markt op een bepaald moment? Heel erg bedankt :)

Andere antwoorden (1)

De emissiekoers is de beurskoers waarop het aandeel op de beurs geïntroduceerd is.
Emissiekoers wordt ook vaak uitgiftekoers genoemd.