Omdat je vaak door Type-ex heen kan lezen en dan zou jouw docent, die je eindexamen nakijkt, het weg kunnen krabben, als daaronder het goede antwoord zit. Dit is fraude en dat mag niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het eindexamen mag geen typex gebruikt worden omdat er anders verbeteringen aangebracht kunnen worden door andere mensen (hoe krankzinnig het ook is). Dit is nét zo een regeltje van: Je moet met een blauwe of zwarte pen schrijven, want anders kunnen de leraren niet met die mooie rode pen nakijken. :')
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dan ook je conrector dingen aan jou examen kan wijzigen. Niemand weet of jij of hij/zij getipext heeft. Jij kan het ook nooit bewijzen.

Dit kan dus in jou nadeel of voordeel werken.

Je kunt een antwoord hebben waarin dingen staan die niet waar zijn. Als je conrector deze wegwerkt met tipex, kan hij jou de volle punten geven. Dit is niet gewenst.

Je kunt een antwoord goed hebben, maar als een conrector dan dingen wegwerkt is je antwoord opeens niet meer goed (genoeg). Dit is ook niet gewenst.

We gaan er vanuit dat iedereen eerlijk is, maar om ongemakken te voorkomen is tipex gewoon verboden bij een examen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet altijd is een corrector een conrector, toch?
Het komt wel eens voor dat een leraar stiekem iets in de berekening/het antwoord verandert zodat het toch goedgerekend word. Als je met typex mag werken, kan een leraar een fout getal (denk aan significantie ed) toch wegwerken terwijl het niet opvalt (handschrift valt op, de manier van typex aanbrengen niet).

Het is dus om te voorkomen dat er niet gesjoemelt word met de examens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zal er toch overheen moeten met zijn eigen handschrift?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt mijn antwoord niet goed gelezen. Stel dat een leerling teveel antwoorden heeft ingevuld, dan kan de leraar de foute wegtypeexen. En denk ook aan significantie. Als een antwoord maximaal 2 decimalen mag hebben, maar de leerling heeft er 3, dan kan de leraar de laatste nog wegstrepen....
misschien omdat je een spiekbriefje
op het potje typex kan plakken