Studeren in Amsterdam en wonen in Rotterdam. Is dit te doen?

Zijn er een aantal mensen studenten die wonen in Rotterdam, maar studeren in Amsterdam? Ik ben namelijk zelf van plan om na de zomervakantie te gaan studeren aan de UVA in Amsterdam, maar ik woon (en blijf wonen) in Rotterdam. Ik kijk heel erg op tegen het reizen en daardoor ook tegen de studie, terwijl het wel echt de studie is die ik wil doen. Helaas zijn er geen universiteiten dichter bij huis die deze studie ook hebben. Ik ben benieuwd naar ervaringen!

Weet jij het antwoord?

/2500

Tsja, dat is nogal subjectief natuurlijk. Welke reistijd is voor jou acceptabel? Zelf reis ik ongeveer 1,5 uur van deur tot deur tussen school en huis. Wat mij betreft is dat geen enkel probleem. Ik heb dan mijn dagelijkse dosis riooljournalistiek er weer op zitten dankzij de Metro en de Spits. Ik lees ook wel eens iets school gerelateerds indien we niet als 'sardientjes in een blik' in de bus zitten. Maar al met al houd ik er wel van om 'onder de mensen' te zijn in het OV. Ik ken ook zat mensen die nog veel langer reizen dan ikzelf, maar ook mensen die 30 min al lang vinden. Ga dus voor jezelf na; welke reistijd is acceptabel? Ga desnoods een keer in de spits naar je school zoals je dat straks ook zou doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100