Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil anders schrijven, hoe moet dit?

Ik ben linkshandig en ik schrijf niet met een zogenaamd 'vogelbekje', ik schrijf met een hand als een vuist en een pen/potlood tussen mijn wijs- en middelvinger door. Ook schrijf ik aan elkaar, mijn handschrift is erg moeilijk te lezen. In veel van mijn proefwerken (ik ben een student) worden fouten gerekend omdat docenten het niet kunnen lezen. Kan iemand mij helpen hoe ik los en in een 'vogelbekje' schrijven kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Amadea
9 jaar geleden
Of je dat na 15 jaar verkeerd te hebben geschreven nog anders leren kan vraag ik mij af. Wat jammer dat men je in het derde leerjaar op school het niet beter aangeleerd heeft. Oefenen, oefenen, oefenen, is de enige methode. Misschien helpt het als je een balpen met zo'n ergonomische rubberen grip aanschaft. Die voelt goed aan tussen duim en wijsvinger.
nounka
9 jaar geleden
derde? De goede houding moet je in het eerste al leren bij je allereerste lettertjes.
Amadea
9 jaar geleden
Op de kleuterschool leer je geen letters.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ik weet is dat je een verkeerde gewoonte het beste kunt afleren door er iets nieuws voor in de plaats te leren. Ik zou dit nog verder door trekken, namelijk niet beter links schrijven, natuurlijk dat kun je proberen om te verbeteren, maar waarom niet meteen jezelf leren om met rechts te schrijven? Dat zal voor jou wellicht even moeilijk zijn en daarom : waarom niet?

Als kind op school leer je alles door te oefenen "aan", nu moet je niet iets aan, maar ook afleren. Afhankelijk van jouw doorzettingsvermogen is het of het je zal lukken. De aanhouder wint tenslotte.

Weet niet of het beter is om met een balpen, potlood of ouderwetse "kroon"-pen[?] met inkt te schrijven of zelfs met vulpen.

Succes er mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden