Ik heb over een week nederlands examen, en ben erg nerveus wat te doen? (extra uitleg)

ik ben erg nerveus omdat ik met nederlands erg veel fouten maak, daarom train ik erop. Maar als ik nu train krijg ik hoofdpijn en lukt het niet meer, vervolgens ga ik daardoor weer denken dat ik dommer word/ben. want nu lijkt het net alsof even niks meer lukt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

welkom bij de club! ik heb ook nederlands examen volgende week. Maak je geen zorgen, blijf oefenen! als het je even te veel word, ontspan dan even. Ga even lekker slapen of gewoon liggen, of neem een lekker warm bad met wat geur kaarsjes erbij en relax! Daarna ben je weer helemaal fit en klaar om te leren. Ga je niet druk maken, hoe gestresster je wordt, hoe meer kans er is dat het fout gaat of je een blackout krijgt en dit is niet de bedoeling. Adem in via je neus en uit via je mond. Doe je ogen dicht en denk ergens anders aan! Het komt allemaal wel goed,. no worries! Toegevoegd na 13 minuten: en je word niet dommer van leren. ;)

er is een leuke site waar je heel goed woordjes uit je hooft kunt laten leren www.wrts.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100