Vmbo Kader, hoeveel onvoldoendes mag je hebben om toch over te gaan?

Hoeveel onvoldoendes en/ of lage cijfers mag je hebben om Vmbo Kader om toch naar de 4de te gaan?

Zelf zit ik op het MBO, maar wil dit graag weten..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is niet te beantwoorden, omdat scholen hier zelf afspraken over maken.

Het beste antwoord

Zoveel als je zelf wilt. School heeft alleen het recht op een bindend studieadvies. Het is wel in beperkte mate. Maar als jij met een goede motivatie school kan overtuigen dat je het volgende jaar je examen gaat halen, dan zijn ze wettelijk verplicht om je over te laten gaan. Het is alleen bindend advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je noemt dat de school wettelijk verplicht is om je over te laten gaan, maar dat ze toch BINDEND advies uitbrengen. Wat is het nou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sowieso: hoezo wettelijk verplicht??? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Andere antwoorden (1)

Dit is verschillend per school. Meestal mag je maximaal twee onvoldoendes hebben mits deze gecompenseerd worden.