Wil graag na de HAVO een jaar gaan werken, is hier een minimum leeftijd voor? Of andere eisen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel erg vaag( welke functie e.d.). Ik bedoel, je kunt een jaar stoppen en bij de appie werken. Daar is logischerwijs geen minimumleeftijd voor. Als je de HAVO hebt afgesloten heb je geen leerplicht meer, so do what you gotta do.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Appie niet zo zeer, maar wel iets in die richting. Maar waar het me meer om gaat is welke leeftijd je moet zijn om geen HBO te gaan doen, 16 of 18
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
that is, een jaar te wachten met HBO

Antwoorden (2)

Tot je 18de ben je leerplichtig. Rond je dus op je 17de je opleiding af, dan mag je niet fulltime gaan werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt niet, leerplicht is tot 16.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nelly, de leerplicht is tot 18. Dat is al geruime tijd zo. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Leerplicht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leerplicht/vraag-en-antwoord/wat-is-de-kwalificatieplicht.html
Lees deze link van de rijksoverheid eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je startkwalificatie hebt gehaald mag je gewoon werken na je 16de!
De leerplicht is tot je 16de, daarna volgt de kwalificatie plicht tot je 18de.
Kwalificatieplicht houdt in dat je, als je onder de 18 bent je tenminste een HAVO, VWO of een MBO2, diploma moet hebben.
Dus als jij je HAVO diploma op zak hebt,.hoef je voor de wet niet meer naar school.