Er kan onder de basisscholen onderlinge afspraken worden gemaakt over hoe de lessen te volgen, theoretisch gezien is het dus mogelijk.

Praktisch is het echter ondoenlijk, het verschil van les geven tussen twee leerkrachten is enorm, het verschil tussen twee klassen in één en dezelfde basisschool is al enorm.

Ook geeft het problemen met de inschrijving, je kunt maar bij één school ingeschreven worden en daar dien je dan ook de les te volgen, bij controle zal de school je bepaalde tijden afwezig moeten melden met de gevolgen op grond van de leerplichtwet van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ daarom staan scholen dit wel tijdelijk voor een korte periode toe indien daar reden toe bestaat, maar niet definitief

Andere antwoorden (1)

Of 't 'mag' weet ik niet maar 't lijkt me heel erg onhandig. Volgens mij zijn basisscholen nogal vrij in hun programma. En als je zou wisselen tussen die twee scholen loop je de kans dat je steeds niet-aansluitende programma's volgt.

Een voorbeeld: persoon 1 zit op een Christelijke basisschool, persoon 2 zit op een openbare basisschool. Persoon 1 zal dagelijks geconfronteerd worden met een stukje bijbelpraat, wellicht ook nog zingen oid. Persoon 2 zal dit hoogstwaarschijnlijk niet krijgen en zal mogelijk meer tijd kunnen besteden aan een 'echt' vak. Ik weet nog wel uit mijn tijd dat een kennis die op een andere school zat veel meer Engelse taal kreeg dan ik. Die persoon keek klassikaal naar Engelse programma's (zonder subs).
Om maar aan te geven hoe scholen verschillen. Maar goed.. of switchen wettelijk mag of niet mag.. dat weet ik dan weer niet. :)
Het enige wat ik kan verzinnen is dat je met de twee docenten de afspraak maakt dat je werkjes van de ene school bij de andere docent kunt laten nakijken om zo toch je flow te behouden. 't Zal toch allemaal wel neerkomen op rekenen en schrijven..