Als je wat rondgoogelt, dan kom je er al snel achter dat de uurprijs zo ongeveer 6,50 is. Wel rekenmachientje bij de hand houden, want niet overal staat die uurprijs vermeld. Zo kan er ook staan: 1 dag van 10,5 uur voor 72,04, en ergens anders wordt weer van 8 uur uitgegaan.

Uitschieters in prijs zijn eigenlijk niet te vinden, en de concurrentie zal voornamelijk bestaan uit inrichting, pedagogische doelen, waarden en normen, sfeer etc. Op alle websites wordt daar wel iets over verteld.

Die gemiddelde uurprijs kan ook wel aardig kloppen, als je kijkt naar de prijs waar de overheid vanuit gaat i.v.m. toeslagen.

"Maximum prijs per uur 2011 en 2012
Het Rijk hanteert een maximum uurprijs. Voor 2011 en 2012 is de maximum uurprijs voor opvang in het kinderdagverblijf vastgesteld op € 6,36 en voor buitenschoolse opvang € 5,93 en gastouderopvang € 5,09 per uur."
http://www.kinderopvang.net/ouders/kosten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak betaal je voor een kinderdagverblijf per dagdeel en niet per uur. Buitenschoolse opvang gaat ook vaak in blokken. Bij een gastouder kun je vaak wél per uur betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me logisch. Een kinderopvang zal er niet op zitten wachten, dat ouders hun kind iedere dinsdag om 10 uur komen brengen en om 11 uur weer ophalen. Daarom wordt er ook vaak alleen de prijs van dagdelen of hele dagen vermeld, en moet je het zelf even uitrekenen.