Als ik Spaans laat vallen als taal, wat kan dat dan als gevolgen hebben?

Ik ben dyslecties en mag daardoor twee talen laten vallen, ik wil graag economie en maatschappij doen en dat mag dan ook, alleen wil ik geen spijt krijgen van het laten vallen van Spaans, wat voor nadelen kan dit hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Engels word internationaal het meest gesproken! En het is daarom belangrijk als je het Engels goed onder de knie kan hebben!

Dus het is geen ramp dat je geen Spaans doet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet inzien wat voor een nadelen het op zou kunnen leveren, want VMBO'ers krijgen ook alleen maar Duits,Frans en Engels. En havisten geloof ik ook! Tenzij jij later iets wil gaan studeren waarvoor je de Spaanse taal nodig hebt. Bijvoorbeeld als je Spaans wil gaan studeren, want me vrij onlogisch lijkt natuurlijk als je Spaans wil laten vallen. Als je E&M wilt gaan doen en je wilt het zakenleven in of het handelsleven etc, dan zou ik wel een moderne vreemde taal houden. Ik zou dan persoonlijk Duits houden, maar dat ligt er natuurlijk maar aan waar jij het beste in bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
*wat me vrij onlogisch lijkt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enigste nadeel; je kan geen Spaans! :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor sommige opleidingen is sowieso een derde taal (Nederlands, Engels, en bv. Spaans of Duits) vereist, zoals de tolkenopleiding. Verder moet je voor bepaalde opleidingen examen in Spaans gedaan hebben.

Toegevoegd na 32 seconden:
(dus bijvoorbeeld Spaans docent om het simpelste antwoord even te noemen)