Wat is onderwijs aan zieke leerlingen?
Wat is een consulent onderwijsondersteuning zieke leerlingen (cozl)?
Consulenten onderwijsondersteuning zieke leerlingen (cozl) zorgen ervoor dat zieke kinderen goed onderwijs krijgen. Wat doen de cozl?
Ze leggen contact tussen ouders en kind, school en ziekenhuis.
Ze geven de leerkrachten van uw kind advies over onderwijs aan het zieke kinderen.
Ze geven informatie over de ziekte van uw kind aan de leerkracht.
Ze geven informatie over de mogelijke gevolgen van ziekte op de schoolprestaties.
Ze geven informatie over ICT-hulpmiddelen.
Meestal werken de consulenten bij een onderwijsbegeleidingsdienst. U kunt zelf een cozl inschakelen, maar meestal doet de school dit.
12 jaar geleden
Onderwijsondersteuning kan van alles zijn. Een concierge, een overblijfhulp, een leesmoeder, een logopediste, of een administratieve hulp voor de schoolleiding.

Onderwijsondersteuning heeft tot doel, de schoolleiding en leerkrachten te ontlasten, zodat er meer tijd overblijft voor de kernactiviteiten, of kan gebruikt worden als extra ondersteuning voor zaken waar leerkrachten iets te weinig vanaf weten, zoals b.v. een logopediste, godsdienst- of muziekdocent of remedial teacher.