Bestaat de kans dat ik niet word toegelaten tot het MBO? (Zie extra uitleg, belangrijk!)

Ik wil na de zomervakantie een studie op het MBO gaan volgen. Dit is wel 50 km van mijn woonplaats vandaan, maar ik vond het wel mooi dat de school christelijk was en mijn opleiding scoorde op die school het hoogst. Heb ik me dus ingeschreven. Maar nu krijg ik vandaag een vragenlijst toegestuurd hoe christelijk ik het leven sta. En dat is echt, om het zo maar te zeggen, belachelijk. Je mag geen tv, open internet, popmuziek, verplicht dragen van lange rok enzovoort. Ook is het verplicht te zijn van een orthodox gereformeerde gemeente of zoiets. Nu ben ik zelf wel christelijk maar helemaal niet orthodox ofzo. En nu lees ik dat het verplicht is zo te zijn en zo te leven! (Wat niet op mij van toepassing is). Zou er nu een kans bestaan dat ik niet wordt toegelaten? Ik wil namelijk toch wel graag naar die school omdat er super onderwijs wordt gegeven en bijna iedereen met diploma zijn opleidinp afmaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij eerlijk bent over jezelf, zal je niet worden aangenomen. En dat is misschien maar goed ook. Jij bent niet zo als deze school zou willen. Je krijgt een zeer moeilijke tijd hier met iedereen die wel is zoals de school zou willen. Je wordt een buitenbeentje en je zal het heel snel opgeven. Ik adviseer je om deze vragenlijst in te vullen naar waarheid. Laat de school maar kiezen voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet willen zitten op een school die zulke bizarre eisen stelt. Scholen heben met kennisoverdracht te maken en niet met (christelijke) leefstijl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, dat ga je anders niet overleven die 4 jaar.

Andere antwoorden (1)

Ja, die kans bestaat zeer zeker. In Nederland mogen religieuze stromingen namelijk confessioneel onderwijs verzorgen vanuit hun levensovertuiging en degenen die onderwijs volgen op die scholen, moeten zich conformeren aan de eisen die de school stelt.

Je kunt natuurlijk liegen, maar dat zou wel heel raar zijn, ook gezien je geloofsovertuiging en (hopelijk) je eigen gevoel voor fatsoen. Als het dan uitkomt, zijn de rapen helemaal gaar.

Maar waarom zou je naar een school willen gaan die dit soort eisen stelt? Er zijn vast ook genoeg iets minder goede maar nog steeds hele goede scholen waar je wel gewoon kunt zijn wie je bent, en waar je ook nog een beetje met de rest van de maatschappij mee mag tijdens je studie. Je kunt niet alles hebben.