Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

DUO (IBGroep) stort opeens 1800€ zonder reden, wat te doen?

Ik heb vorig jaar januari mijn stu-fi stop gezet. Ik studeer wel nog, maar wil geen lening.
Maar gister kreeg ik opeens een email met een bericht dat er geld overgemaakt zal worden. Tot mijn verbazing is dat 1800€.
Op het scholieren gedeelte van duo.nl kan ik geen aanvullende informatie vinden over de transactie, alleen dat die in maar word overgemaakt.

Wat kan ik nu het beste doen? Het geld op de bank zetten en mondje dicht? Of bij duo aankloppen en om helderheid vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
939
Ritsuka
12 jaar geleden
Gelijk bellen, ze komen er vanzelf wel achter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd zo'n email, meestal nemen ze toch geen contact op via mail of telefonisch? Bellen in dit geval is altijd beter en weet je meteen waar je aan toe bent.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Toch contact opnemen!!
Want je kunt er flink in de problemen door raken.
Ervaring!
Kijk het wel even aan het kan zijn dat je nog een brief krijgt. Soms loopt dat langselkaar!
Anders kijk even of je deze week een brief krijgt. Anders toch bellen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn twee mogelijkheden:
*Het is een achterstalige betaling omdat ze erachter zijn gekomen dat je te weinig stufi hebt ontvangen, en hebben het verschuldigde overgemaakt. Indien dit het geval is mag je een duidelijke verklarende brief verwachten.
*Het is een fout. Gebeurt regelmatig, ze komen er echter bijna altijd achter (kan dus ook na een jaar of twee zijn). Ik zou dus even contact opnemen, waarschijnlijk krijg je gewoon weer een brief met het vriendelijke verzoek het geld weer terug over te maken. Heb je in ieder geval een paar weken rente verdiend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden