Kun je in Amerika studeren en daar een soort HBO opleiding (qua niveau) doen?

En verder waar kun je daarachter komen? Kun je met een diploma van zo'n opleiding in Nederland ook werken? Bestaan er ook opleidingen waarbij je officieel op een Nederlandse school staat ingeschreven, maar de hele studie in het buitenland doet (dus niet alleen buitenlandstage)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

je kunt overal in Amerika studeren. HBO is hetzelfde als college of university. om met dat diploma ook in nl te kunnen werken moet je bij je school vragen of dat diploma internationaal geldig is. er zijn opleidingen in nl die volledig gevolgd kunnen worden in het buitenland. dit zul je na moeten vragen bij de instelling zelf. als je naar het buitenland gaat kun je verschillende grants and loans aanvragen bij de overheid. dit scheelt in geld!