Valt het verkopen van kinderpostzegels door kinderen niet onder kinderarbeid? Ze worden min of meer toch gedwongen langs huizen te gaan....

Is lekker makkelijk: een paar duizend kinderen die langs de deuren laten leuren en dan zegels een kaarten proberen te verkopen...

Toegevoegd na 1 uur:
De vraag is of verkoop er onder VALT niet of het kinderarbeid IS.. (dit ter verduidelijking)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is of verkoop er onder VALT niet of het kinderarbeid IS.. (dit ter verduidelijking)

Het beste antwoord

De oorspronkelijke bedoeling van de kinderpostzegels is om dit te verkopen aan tante's/oom's/ neven/nichten/ vader en moeder/oma's/opa's evt oudere broers of zussen.
En daarbij de buren en kennissen uit de straat of een straat verder.

Dit is de laatste jaren erg veranderd. De kinderen gaan gewoon alle huizen af om kinderpostzegels te verkopen.
En dan nog meestal in eigen straat.
Maar dit is geen verplichting voor de kinderen, dus geen kinderarbeid.
Kinderen vinden dit leuk en als ze dat niet vinden, dan hoeven ze het niet te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gedwongen? Het is toch geen verplichting om dat te doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vind overigens het argument dat 'het voor t goede doel is' weinig hout snijden. Kinderarbeid blijft kinderarbeid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom schreef ik ook min of meer.
Ze verwachten het wel van je dat je langs deuren gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad, ze verwachten het wel, de laatste tijd maken kinderen er ook een soort wedstrijd van wie de meeste verkocht heeft :)
kinderen hebben de keus of ze wel of niet willen lopen met de postzegels. het wordt pas kinderarbeid als ze gedwongen worden. daar bij is het ook nog eens voor het goede doel .( het is een beetje hetzelfde als met een collectebus lopen dit is ook niet verplicht maar het mag wel. denk aan jantje beton voor scouting groepen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij moesten wel verplicht lopen, dat is denk ik op alle scholen anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik MOEST ook vroeger. Vond ik niet zo leuk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het wel leuk eigenlijk, maarja, na 50 deuren waarvan er 30 iets kopen ben je het al wel zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moest altijd 2 mappen hebben.. ik vond t leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kids hoefde niet te lopen als ze niet wilde dus dat is dan inderdaat per school verschillend.
nee , de keuze is aan de kinderen zelf, wel word op school verteld waarvoor de postzegels en kaarten worden verkocht dit jaar is :
Het thema van de Kinderpostzegelactie 2010 is ‘Laat kinderen leren’. Met de opbrengst zorgt Kinderpostzegels bijvoorbeeld voor huiswerkbegeleiding voor kinderen die op school extra steun nodig hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dan is het al jaren kinderarbeid.... 20 jr geleden liep ik er ook mee en ik wilde idd de meeste hebben verkocht... omdat ik het leuk vond...
Als een kind het leuk vindt.... lekker laten lopen... kom die paar uur die ze het kost.
Lees hier heel vaak dat kinderen van 11, 12 al willen werken.... nou dan is dit toch geen punt...
Tja sorry maar kinderarbeid vind ik echt overtrokken in deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderarbeid?

Alsof die kinderen gedwongen worden om, in lompen gehuld en met een lege maag, van 'smorgens vroeg tot 'savonds laat op blote voeten langs de deuren te gaan met kinderpostzegels.

Kinderen vinden het over het algemeen hartstikke leuk om te doen. Bovendien leren ze er wat van, en is het superstoer om zogenaamd 'aan het werk' te zijn.

En kinderen die er geen moer aanvinden om het te doen, die doen het gewoon niet.

Bovendien kun je ook gewoon alleen ouderwets postzegels verkopen aan oma en opa, je moeder en de buurvrouw. Dan is het ook goed.

Kinderarbeid. Laat me niet lachen.