kan een leerkracht je verplichten om savonds na een voorstelling te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal, het lijkt of diegeen dan zelf niet weg wil ;)

Antwoorden (2)

Schoolactiviteiten die ’s avonds of ’s nachts plaatsvinden, kunnen nooit verplicht zijn, ook als hier geen vergoeding voor wordt gevraagd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar goed, ook al staat dit dus in de leerplichtwet, je moet jezelf afvragen of je al het gedoe, om *`s avonds* niet mee te gaan, op de hals wilt halen....

Je zult een vervangende opdracht moeten maken omdat het bezoeken van een voorstelling onderdeel is van het lesprogramma. En als het een examenonderdeel is, zul je je twee keer af moeten vragen of je écht bij je standpunt wilt blijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een theateropleiding doet of je hebt het vak drama of muziek dan kan een leraar je verplichten naar een voorstrlling te gaan en er een recensie over te schrijven. Hoort bij de opleiding.
Wannéér je dat doet lijkt me voor geen enkele opdracht relevant, dus als je op zondagmiddag wil moet dat mogelijk zijn.