Ben ik nu verplicht mijn profiel werkstuk nog te gaan maken?

Ik zit nu in het examenjaar voor Havo. Door omstandigheden doe ik een zelfstudie. Al vanaf begin vorig jaar. Maar daarvoor zit ik wel op school. Want ik ben nog leerplichtig. Maar ik doe wel gewoon alles zelf.

Nu bleek vorig jaar (toen ik het vroeg) dat ik voor mijn examen geen profiel werkstuk hoefde te maken. Dat zei de school. Nu kom ik er gisteren achter dat ik ineens wel ingeschreven sta voor een profiel werkstuk. Dus ben ik nou verplicht om in 1-2 maanden tijd een profiel werkstuk te maken?
En zo ja, kan ik de school daar dan voor aanklagen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sjee, weer iemand die meteen wil gaan aanklagen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja. Als ze mij hebben verzekerd dat het niet hoeft. Vind ik het nogal vervelend als ik mijn examens straks niet kan maken, omdat mijn profiel werkstuk niet op tijd af is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar aanklagen, hoe zie je dat voor je dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik eigenlijk niet. Dus dat was misschien een verkeerde woordbenoeming. Maar ik wil er niet op aangerekend worden, als ik mijn examens niet kan doen in mei.

Het beste antwoord

Er is hier duidelijk iets misgegaan in de communicatie daar kan je niemand voor aanklagen.
Een profiel werkstuk maken moet lukken in een maand, zit wel veel tijd in maar moet te doen zijn.
Dus snel een onderwerp verzinnen en aan de slag. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De school is nu aan het uitzoeken of ik het nou moet doen of niet. Maar ik ben al wel naar een onderwerp aan het kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je na de zomer gaan doen? Misschien kun je met die vervolgopleiding afspreken dat je het profielwerkstuk ook nog gedeeltelijk na je eindexamens kan maken? Zodat je nu ook nog tijd kan besteden aan het leren voor je examens. Vraag anders op je school nu of ze dat onderling kunnen regelen. Dan slaag je dus wat later maar wel zo dat je wel verder kunt na de zomer.