Ik zou graag een masteropleiding willen volgen op Harvard hoe kom ik hier terecht mijn engels is uitstekend dat zal geen probleem worden?

Toegevoegd na 5 minuten:
Geld is geen probleem mijn cijfers zijn ook goed.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zal sowieso je bachelor met goede resultaten afgerond moeten hebben. Veel opleidingen aan Harvard bieden de master overigens aan als onderdeel van het doctoraat programma en niet als los onderdeel. Houd er dus rekening mee dat ze willen dat je niet voor een master van 1 of 2 jaar gaat maar voor een vol Ph.D. programma. Verder zijn Amerikanen (en zeker de meer prestigieuze universiteiten zoals Harvard) nogal voorzichtig met diploma's die ze niet zelf uitgegeven hebben. Je zal dus gewoon een toelatingsexamen moeten doen en hen daarnaast ook overtuigen dat je daar thuis hoort (alleen cijfers is niet genoeg, je moet de decaan kunnen overtuigen dat zij jouw willen onderwijzen en jij een aanwinst bent voor de universiteit). Als je nu op het VWO zit zal je overigens niet in een master traject komen. Wel kan je een bachelor opleiding doen die je kan afstemmen op een specifieke master maar die aansluiting is bepaald niet vanzelfsprekend. Zelfs met bv een Harvard bachelor is wiskunde is er geen garantie dat je ook tot de Harvard wiskunde master opleiding wordt toegelaten (al is die kans wel redelijk groot). Harvard eist overigens dat iedere student minimaal 2 talen machtig is bij het afstuderen. Als buitenlandse student uit een niet Engelstalig land houd dit in dat je een examen Engels moet afleggen en halen. Ze bieden daar overigens taal lessen aan en ruim voldoende tijd om je het te halen. En dan moet je natuurlijk rekening houden met ongeveer een ton aan jaarlijkse kosten om daar te mogen studeren (scholarships niet meegerekend). Hier zit wel meer in gerekend dan alleen collegegeld. Toegevoegd na 10 minuten: En natuurlijk je visum. Als je in september wil starten kan je beter nu al beginnen met het aanvragen van een verblijfsvergunning. Ze willen namelijk heel zeker weten dat je de Amerikaanse belastingbetaler geen geld gaat kosten.

Op de site van Harvard staat hetvolgende: "'If you are applying from a school outside the United States or Canada, you should follow the same procedures and timetables as candidates applying from schools in the United States. There is, however, some special information for students applying from abroad, outlined in the sections listed in the left-hand navigation." (Ik neem aan dat ik het niet hoef te vertalenvoor je.. ;)) Dus: invullen maar en heel veel succes: http://www.admissions.college.harvard.edu/apply/forms/index.html Toegevoegd na 1 minuut: Voor meer informatie over Internationaale studenten bij harvard: http://www.admissions.college.harvard.edu/apply/international/index.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100