Kan je een rugzakje meenemen ?

Mijn zoontje van 6 komt in aanmerking voor een rugzakje. Deze is momenteel in aanvraag. Stel dat hij van school veranderd, kan hij dan zijn rugzakje meenemen naar de nieuwe school ?

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo een rugzakje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huppeltje: google is je vriend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@snakeEye: het 'rugzakje' heet officieel de Leerling Gebonden Financiering (LGF). En dat zegt eigenlijk alles.
SnakeEye
12 jaar geleden
@ stippel: okey thanx, in de volksmond wordt het rugzakje genoemd vandaar.

Het beste antwoord

Ja. Het ' rugzakje' (en daarom heet het ook zo) hangt aan het KIND en niet aan de SCHOOL. Het is echter wel een budget dat de SCHOOL kan (moet) inzetten voor aanpassing, begeleiding en extra les enzo, maar dat kan overgedragen worden naar een andere school als je kind van school verandert.
Het is een zogenaamd 'persoonsgebonden (of eigenlijk : leerlinggebonden) rugzakje' .

Iets anders zit dat met spullen die al zijn aangeschaft met behulp van het rugzakje, zoals aangepast meubilair. Dat kan in overleg met het kind mee verhuizen of moet opnieuw worden aangevraagd bij de nieuwe school, maar is in principe eigendom van de school, vor toekomstige behoeftige leerlingen bijvoorbeeld. Bij verbouwingen die uit het rugzakje zijn betaald is dat natuurlijk evident. Ook worden soms de ' rugzakjes' van leerlingen bij elkaar gegooid om bijvoorbeeld een extra leerkracht aan te kunnen trekken. Ook daar kun je niet een stukje van meenemen.

Maar bij verhuizen van school, zal er dus zeker weer een ' rugzakje' (budget) met het kind meekomen om onderwijs op maat te geven. Naarmate dat meer een ' school op maat' is, zal er behoefte zijn aan minder in de rugzak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik geloof het wel, het is aan het kind verbonden. Misschien dat het er wel nog aan ligt of de school waar hij in eerste instantie zit, het rugzakje niet helemaal heeft "opgebruikt".