De STAP subsidie wordt door het UWV rechtstreeks aan de opleider betaald. Als jij de opleiding niet afmaakt, moet je dit doorgeven aan UWV (en aan je opleider natuurlijk). De subsidie wordt dan niet uitgekeerd of teruggevorderd. Dat betekent dat je opleider het moet terugbetalen en waarschijnlijk alsnog bij jou in rekening gaat brengen. Dat zal waarschijnlijk ergens in de voorwaarden van je opleider vermeld staan hoe dat wordt geregeld.

Ook als je de opleiding wel afmaakt (alle lessen volgt) maar niet slaagt voor de bijbehorende toetsen, heb je geen recht op de subsidie. De meeste opleiders bieden je de kans om dan herexamen te doen (tegen meerprijs), maar als je ook dat niet haalt geldt eigenlijk hetzelfde als bij voortijdig stoppen met de opleiding.

Het is dus van belang dat je goed nadenkt over welke opleiding je wil gaan volgen en ook wanneer. Zorg dat je in die periode tijd hebt om te studeren.

Het STAP budget is niet een zak geld die je naar eigen inzicht vrijblijvend kunt gebruiken.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
De subsidie bedraagt max 1000 euro
Kijk op de website.

Afronden scholing
Wanneer u STAP-budget toegekend krijgt, moet u er alles aan doen om de scholing af te ronden. Een scholing is (succesvol) afgerond:

wanneer u een diploma of certificaat ontvangt, of,
wanneer u kunt laten zien dat u ten minste 80% van de scholing hebt bijgewoond en/of eraan heeft deelgenomen.

Voor meer informatie zie de website van stapuwv.
een jaar geleden