waarom zijn nederlandse kinderen van jongsafaan zoveel mondiger en ook agressiever in hun taalgebruik?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

het is maar de vraag of kinderen inderdaad zo agressiever en brutaler zijn dan vroeger werd beweert. Van onze ouders werd beweert dat ze brutaal en agressief waren vroeger en onze ouders daar voor werd exact hetzelfde beweert en om te laten zien hoe ver het terug gaat zie de onderstaande citaat van Socrates

Children today are tyrants. They contradict their parents, gobble their food, and tyrannize their teachers. Socrates

Wat wel opgevallen is, is dat er minder respect is voor autoriteit. Iedereen lijkt op hetzelfde niveau te staan tegenwoordig. Naar mijn idee zijn ze even brutaal maar deden ze het vroeger stiekem en nu niet meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat het meevalt en ik ga ook mee in het verhaal van Anne. Een bijzaak is ook dat het zeer goed aanslaat bij de kijkers, dus wordt er van iets kleins iets groots gemaakt. Ook wordt het goede van de jeugd niet naar boven gebracht op het journaal. Ik ben zelf ook nog maar 14, dus ja.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijden veranderen en de mens gaat daarin mee.Je kunt eigenlijk geen vergelijk maken met zeg maar 45 jaar geleden.Men heeft tegenwoordig veel meer mogelijkheden en vrijheden.Als voorbeeld,een kindertelefoon bestond niet,tegenwoordig hebben we meldpunten voor kindermishandeling.Ik moet wel zeggen dat er "vroeger"meer respect was in mijn optie.De grote doorbraak van vrijheden is begonnen in de hippie tijd.Toen is de jeugd eigenlijk meer mondiger geworden,en dit gaat uiteraard verder van generatie op generatie.
Maar of de agressie nu zo groot is denk ik niet,wel is de jeugd veel beter van de tongriem gesneden.
Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat de kinderen van tegenwoordig meer weten dan vroeger ze zijn daar door veel bij de hanter en denken overal over mee te kunnen praten en als ik mijn vader moet geloven werd er vroeger strenger gestraft