Ik wil graag na het eindexamen van havo doorstuderen naar vwo hoe lang duurt dat?

Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet altijd van havo naar vwo, soms heb je een vak te weinig. Neem daarom voor de zekerheid even contact op met je mentor of decaan.

Het beste antwoord

Wanneer je na je eindexamen HAVO door wilt stromen naar het VWO zul je hier op het regulier onderwijs minimaal twee jaar over doen. Je volgt dan het vijfde en zesde schooljaar. Of je toelaatbaar bent verschilt per school. Sommige scholen laten alle scholieren met een HAVo diploma toe aan het vijfde schooljaar van het VWO, weer andere scholen eisen een gemiddeld eindexamen cijfer van een 7.0 op de HAVO.
Er zijn ook mogelijkheden om deze twee jaar VWO in een jaar te doen. Je zult dit echter moeten zoeken bij privescholen of het afstandsonderwijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat duurt 2 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alles naar wens verloopt twee jaar: VWO vijfde en zesde leerjaar.
Amadea
12 jaar geleden
Na 5 havo kun je (indien je je examen ruim voldoende hebt gehaald!) , doorstromen naar 5 vwo. Hierna ga je naar 6 vwo en kun je zoals gewoonlijk hier je vwo diploma halen. Twee jaartjes extra dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat duurt 1 jaar extra dames. VWO duurt al een jaar langer dan HAVO hé.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet van 5 havo naar 6 vwo. Je moet eerst 5vwo doen, vandaar 2 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n fout antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VWO duurt 6 jaar. Je hebt er vijf jaar opzitten en je moet er nog 2. 6 vwo normaal
5 havo 2 vwo = 7
7-6 = 1,0
In principe 2 jaar. Je kunt er ook voor kiezen om VWO 5&6 in 1 jaar te doen. Dat is wel aanpoten maar haalbaar. Succes met alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al gezegd duurt het nominaal 2 jaar. Er zijn echter scholen (waarschijnlijk privé scholen) waar men dit in 1 jaar kan. Als je weet wat je na VWO gaat doen is er misschien een kortere weg door na de HAVO naar het HBO te gaan en met het propedeuse van het HBO kun je diverse universitaire studies beginnen.(bijvoorbeeld rechten)