Hoeveel moet je gemiddeld staan om van de 1e klas vmbo-t naar de tweede te gaan?

Hoeveel moet je dan staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K

Antwoorden (4)

Overgangsnormen Brugklas

Overgangsnormen Brugklassen
Een leerling is:
bevorderd met 0, 1 of 2 omgerekende onvoldoenden en het cijfer 6 gemiddeld;
bespreekgeval met 3 of 4 omgerekende onvoldoenden en het cijfer 6 gemiddeld;
niet bevorderd met 5 of meer omgerekende onvoldoenden;
voor de leerling van de atheneumbrugklas geldt dat hij in de vakken Nederlands, Engels en wiskunde maximaal 1 onvoldoende mag hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, daar heb je NIETS aan als je niet op het HeerbeeckCollege in Best zit! Het is overal anders.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gemiddelde moet je staan voor vmbo-t is een cijfer gemiddeld: 5,9 en max. twee onvoldoendes
Dat zal voor iedere school anders zijn.

Een school is verplicht om de overgangseisen bekend te maken bij leerlingen en ouders. Als het goed is, is de overgangsregeling mee gegeven bij het 1e rapport. Kijk anders op de website of in de schoolgids van jouw school of vraag je mentor om een exemplaar van de overgangsregeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak een 6.5 Gemiddeld,

Het gaat er vooral om hoe je het doet en wat je inzet / motivatie is,

Als je een voldoende haalt, En daarmee laat zien dat je wilt en kan leren zijn ze heel gemakkelijk,

als je altijd maar kloot opschool en net aan 6.5 uit je mou kan toveren, Is de kans groot dat je het nog eens mag overdoen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gemiddelde van minimaal een 6.8.
En waarschijnlijk mag je maximaal 3 tekorten hebben.
5.4 t/m 4.5 > 1 tekort
4.4 t/m 1 > 2 tekorten