Mijn zoon heeft bij de cito 48 fout, kun je dan uitrekenen wat zijn score is. Want mijn zoon heeft geen zin om te wachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
48 op de paar honderd vragen is best weinig. Ik gok havo-vwo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt dit niet berekend op het landelijk gemiddelde? dan zul je dat niet van te voren kunnen berekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had 29 ft., dt was een 544, zal rond de 536 539 liggen denk ik, havo denk ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan hij dat nou weten? Het antwoordmodel is toch niet openbaar? Lijkt me een beetje onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is onzin cheeshead. Je kunt een cito niet 'halen', je kunt niet voor een cito 'zakken', je kunt er geen onvoldoende en dus ook geen 'ruime voldoende' voor halen! Het is een meetmoment om te kijken wat er na 8 jaar basisonderwijs is blijven hangen en het kan een algemene indicatie geven voor welk VO. Als je VWO wilt doen kun je niet zeggen dat je met 48 fout een 'ruime voldoende' hebt binnengesleept!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
501 - 522 - Basisberoepsgerichte leerweg
522 - 527 - Basis- en Kaderberoepsgerichte leerweg
524 - 528 - Kaderberoepsgerichte leerweg
528 - 532 - Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg (de voormalige mavo)
530 - 535 - Gemengde/ theoretische leerweg
533 - 536 - Gemengde/theoretische leerweg en havo
537 - 540 - havo
540 - 545 - havo/vwo brugklas
545 - 550 - vwo (atheneum / gymnasium / technasium / tweetalig vwo) 550-48 = 502 dus Basisberoepsgerichte leerweg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@marvin er gaat niet per fout een cito-punt af!
ik had 22 fouten en had 547 zit nu in atheneum brugklas. On Topic: uw zoon heeft tussen 535 en 538
ik denk mavo/havo brugklas

Antwoorden (3)

Nee dat kan niet want de cito score wordt berekend ten opzichte van een gemiddeld aantal fout, daarnaast zijn er verschillende categorieën waarin je zoon misschien wel meer fouten in kan maken en die categorie kan zwaarder meetellen. Nog even afwachten dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, volgens mij is dit niet zelf te berekenen, nog even geduld hebben dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het kan GLOBAAL wel. Kijk bijv op: www.cito.nl/~/media/cito_nl/Files/Primair%20en%20speciaal%20onderwijs/cito_eindtoets_2011_terugblik.ashx

Kijk op pagina vijf voor de uitslagen van 2010 en 2011. Met 48 fouten had je zoon in 2010 een cito van 536 en in 2011 een cito van 537.

De verschillen maken nooit meer dan 3 punten uit dus hij zal tussen de 534-539 zitten schat ik met dus een grote kans op 536/537