Ik wil aan de hand van oude examens VWO5/6 leerlingen voorbereiden op het examen. Zal er animo zijn?

Ik wil een kleine ruimte hiervoor huren en hoop op bijvoorbeeld 5 leerlingen die elke week op een vaste middag of ochtend komen (in het weekend bijvoorbeeld).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Hier zal zeker animo voor zijn. De vraag is: Waarom zouden ze bij jou komen bijlessen? Heb jij iets dat voor hun aantrekkelijk is?

Ik ga er niet vanuit dat je er van wilt leven, want dan is 5 personen te weinig, gok ik zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat wel wat tegen zal vallen. Uit mijn examentijd (wel al een jaartje of 6 terug, misschien is de situatie sterk veranderd) heb ik niet de indruk dat veel mensen op hulp zaten te wachten. Wij kregen vanuit de leraren al veel begeleiding, oefenden op school al met voorbeeldexamens.
Misschien is er wel meer animo onder leerlingen van scholen waar weinig aandacht wordt besteed aan de 'zwakkere' leerlingen. Of misschien verschilt het ook of het havo of vwo is.

En het ligt er natuurlijk aan wie jij bent. Ben je leraar? Gestudeerd op een bepaald gebied en weet je er daarom heel veel vanaf? Extreem goed in uitleggen? Kortom: heb jij vaardigheden die een meerwaarde hebben voor hen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je voor wiskunde-examens blijkbaar wel wat te bieden, dus dan zou het voor dat vak wel kunnen werken.
Doe even een klein marktonderzoekje in een paar klassen, dan weet je of er animo is of niet.
Mij lijkt het wel een goed idee, al weet ik niet of je meteen een ruimte moet gaan huren (hoge kosten!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee!
Er is zeker animo voor, tenminste bij mij in het examenjaar wel(Vorig jaar). Maar check anders van te voren hoeveel mensen willen, en zet het plan dan pas door.
Misschien is de school wel bereid om een ruimte beschikbaar te stellen: kijk anders bij buurthuizen.

Ik zou wel 5 & 6 vwo apart houden. 6 Vwo heeft er veel aan, 5 Vwo minder omdat ze nog niet alles gehad hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Los van dat ze nog niet alles gehad hebben, ik heb nog nooit een 5 vwo leerling gesproken die dan al bezig is met de eindexamens.... Zijn er echt leerlingen die dan al daarvoor gaan oefenen?
Ik zie nu dat ik het verkeerd gelezen had, maar was er toestraks vanuit gegaan dat er 5 havo bedoeld was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er zijn ook 5 Vwo leerlingen bezig, maar dan vaak pas in de 2e helft van het jaar. Als 6 Vwo zich dood-stresst en dan neemt 5 Vow het over.
of ze willen is een 2de maar verstandig zou het wel zijn vooral die moeite hebben om mee te komen.

ik weet niet waar je woont maar je kan altijd kijken of er animo voor is natuurlijk.Hang bv in de plaatselijke supermakt een advertentie op en als er dan 5 of meer er op reageren is dat mooi.je kan ook een advertentie op marktplaats zetten om te kijken of je reacties krijgt en aan de hand van de totale reacties kan je dan kijken hoe groot de zaal is die je wilt huren!

suc 6 ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zal zeker wel animo voor zijn, maar je moet het heel goed promoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf 3 kinderen in de eindexamenklas en vind het een heel goed idee. Ik zou wel aan de keukentafel beginnen om de kosten te drukken want ik neem aan dat je er iets aan over wilt houden.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral als je daar aan voorafgaande die joint gerookt hebt!
Denk dat het slagingspercentage erg hoog zal liggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
au!
Ja sowieso. Ik zit zelf in de eindexamenklas, en ik heb al aan meerdere leraren gevraagd of ik niet mag werken aan oude examens. Maar daar is op onze school geen tijd en plek voor, eerst moet de gewone lesstof behandeld worden.