Welke studie biedt mij economisch gezien de beste kansen om in elke sector aan het werk te kunnen:Latijn-Wet,mod talen-wet,gr-wisk of eco-wet?

Ik zou willen weten welke van deze 4 studies economisch-statistisch gezien de beste kans op werk(globaal bekeken) biedt?Ik zou u willen vragen om niet Latijn-wisk als antwoord te geven aangezien ik deze niet in de rubriek heb opgenomen.Alvast bedankt voor uw antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

ecomische wetenschappen.... Dat is lekker breed ook... maar het is maar net wat je erna mee gaat doen! Het best kiez je ook op gevoel, gewoon simpel wat je het leukst vind om te doen... Daarna zie je wel weer! Als je het leuk vind komt het altijd wel goed! Wel er voor gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk naar wat de toppers in de maatschappij voor opleiding hebben gedaan. Dan kom je toch uit bij brede studies als Economie en Rechten. Enerzijds is dat omdat die studies gewild zijn en anderzijds omdat het ook meer outgoing types aantrekt (dan bijv. wiskunde) en die types zijn nu eenmaal meer in trek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Verrassend genoeg kloppen deze antwoorden niet, zie bv hier https://zakelijk.infonu.nl/banen/59616-baankans-hbo-en-wo-opleidingen.html Ook op MBO niveau is de baankans in de financieel-administratieve hoek erg laag, door de toegenomen automatisering.