1 are is gelijk aan 1 dam², en wordt gebruikt bij het berekenen van de oppervlakte van een gebouw of huis.

1 ha is gelijk aan 1 hm² en wordt gebruikt bij het berekenen van de oppervlakte van een bos of tuinbouw.

Denk er wel aan, dat als je met oppervlakte rekent, dat je zijn in plaats van met x10 en :10 nu stappen maakt van x100 en :100.

<------- ------->
:100 x100
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat ligt eraan hoe groot het oppervlak is. Een hectare is 100 are.

Toegevoegd na 48 seconden:
Een hectare is een eenheid van oppervlakte van 100 m × 100 m = 10 000 m² en wordt afgekort als ha. De naam is een verkorting van hectoare.

In een hectare gaan 100 aren. Een are heeft een oppervlak van 10 m × 10 m = 100 m².
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het me goed herinner is een are 50 X 50 meter en een hectare 100 X 100 meter. Dus dat zou inhouden dat je hectare gebruikt voor datgene dat 4 X groter is dan een are...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha gebruik je met lachen, en dat meestal meerdere keren achter elkaar, dan krijg je Ha ha ha!
En are is engels voor zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gebruik je de benaming 'centi are' tót 1 are en are tót 1 hectare. je kunt uiteraard wel doortellen in centi-are's en are's. Net zoals als je kunt doortellen van millimeters naar centimeters in meters. Overgens wordt de benaming 'are' heel weinig gebruikt. Meestal duidt men aan in m2.