Hoe noem je die tekening van een kleuter die een hand als een hark tekent?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat zijn "Harkpoppetjes" Een paar maanden geleden zijn ze nog ingezet als protest tegen de bezuinigingen. Niet alleen kleinen kinderen tekenen ze dus ;-)

Bronnen:
http://pattyscholten.blogspot.com/2011/07/...

Voor zo'n mannetje met harkhanden, kan ik geen officiele naam bedenken/vinden. Zelf noem ik het een "harkelaar", maar volgens mij si dat geen bestaand, Nederlands woord. Voor wat ze een fase eerder tekenen, ken ik wel een naam: "koppoter". Maar dat is een mannetje met alleen een groot hoofd en een soort benen.

Dat heet een draadfiguur. Een draadfiguur hoeft niet per se harkhanden te hebben, maar vaak is dat wel zo. De draadfiguur is de fase na de koppoter/kopvoeter.

Vanuit de onderstaande bron: Het tekenen van een mens begint meestal met een kring met stralen en een gezicht (als een soort zon) maar al gauw volgt een koppoteling met "sprieten" in diverse varianten. Een romp met hoofd is steeds beter te onderscheiden en daar komen armen en benen bij. Handen en voeten laten nog even op zich wachten. Vingers, tenen, taille en wervelkolom volgen pas enige tijd hierna. Het is dus het stadium na de koppoteling dat gewoonweg geen naam heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100