lijkt mij niet
een van de speer punten van dalton is samenwerken met andere kinderen.
collectieve beslissingen en samenwerken met andere leerlingen
ik vrees dat dat voor iemand die orde regelmaat en leiding nodig heeft niet haalbaar is.
12 jaar geleden
Ik heb zelf op het dalton onderwijs gezeten en ik denk niet dat het geschikt is voor kinderen met autisme.. Als je op een dalton school zit willen ze dat je zoveel mogelijk samenwerkt met medeleerlingen en dat je zo zelfstandig mogelijk werkt..

Dalton onderwijs

Zelfstandig werken. Zelf beslissingen nemen. Problemen oplossen.
Constructief samenwerken, niet alleen met vrienden.
Verantwoordelijkheid nemen voor beslissingen, taken, voor medeleerlingen en docenten.
Oplossingen bedenken, ook ongebruikelijke of originele (creativiteit).
Zich kunnen verplaatsen in anderen (empathie).
Goed overweg kunnen met ICT.
Naar zichzelf en eigen prestaties en werkmethoden kunnen kijken (reflecteren).

Dat is wat ze verwachten van leerlingen in het dalton onderwijs, er is altijd een stukje begeleiding hier en daar maar ze verwachten dat leerlingen het meeste zelf doen.