Mijn opleiding kent de studiepunten pas in het 3e jaar met terugwerkende kracht toe. Echter wil ik volgend jaar naar een andere school; wat te doen?

Het zit zo.
Ik zit nu in het tweede jaar van de opleiding HBO Pedagogiek. Ik zit nu in de hoofdfase, die bestaat uit jaar 2 en jaar 3 van de opleiding.

Nu wil ik volgend schooljaar in het derde jaar instromen op de hogeschool van Utrecht, maar er is een probleem:
de hogeschool waar ik nu opzit, kent de studiepunten pas - met 'terugwerkende kracht' - in het derde jaar toe (na het behalen van het zogenoemde competentie-examen).

Dus of ik nu mijn toetsen haal of niet dit jaar, ik krijg GEEN studiepunten.

Maar hoe in vredesnaam kan ik dan in het derde jaar van de Hogeschool van Utrecht instromen als ik niet over de verplichte zestig studiepunten beschik? :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kun je geen propedeutisch getuigschrift krijgen, of telt een cijferlijst? Wanneer je huidige opleidingsinstituut overlegt met het andere, zou je hier toch uit moeten komen. Desnoods met certificaten, of verklaringen waaruit blijkt dat je bepaalde punten behaald hebt.

Bij 'mijn' uni was het zo dat ze niet meer echt deden aan een propedeusediploma, maar je kon een getuigschrift aanvragen als je dat wilde.